tisdag 23 mars 2010

Sätt på vattnet i badkaret och brandvarnaren går i köket

Idag fick jag för mig att jag skulle stor städa vårt otroligt smutsiga hus. Jag hade precis gjort undervåningen spick and span och beger mig upp till badrummet och sätter igång. Efter ett tag hör jag ett larm tjuta där nere och inser att det måste brinna eller nått. Kommer ner och halva köket är täckt i vattnet från badkaret... Vatten som rinner genom taklampan och brandvarnaren och även bildar en jättebubbla i taket som jag är helt övertygad om ska explodera och ge oss ett badkar i köket istället. Hysteriskt ringer jag vår landlord som bara säger okidoki precis som om det var det vanligaste samtalet han får om dagarna. En rörmokarfirma kommer efter en timme och kollar på skadorna som visar sig vara ett löst åtskruvad badkarsbrunn... 4 timmar senare var allt vatten bort moppat och jag är helt slut. Jo jag glömde säga att brandvarnaren var igång hela tiden för jag hade ingen skruvmejsel att öppna den med. Den dog dock en minut innan hjälpen kom. Lätt släng av tinnitus har jag nu kan jag säga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar