måndag 3 maj 2010

Helgen som gick

I torsdags kväll var jag i skolan på middag med gastronomikursen. Maten gjordes av elever och jag kan säga att dom behöver lite mer övning på det där... Men vinet var gott iaf. Efter middagen åkte jag , Linda och Nico ner till stan och tog ett par drinkar och dansade lite. I fredags kom Karins lillasyster och hennes kompis Annie och hälsade på. Karin var fortfarande i Bryssel på sin intervju med Starwood så tjejerna fick hänga med mig hemma i huset ett tag. Dom kom lägligt till Oxfords May day lite som Valborg fast mer fokus på fest om det är möjligt. Pubarna stänger inte på natten utan har öppet till lördag kväll så alla ska kunna stå med en öl i handen och sjunga in maj kl 07 på morgonen på High Street tillsammans med en kör. .Vi skulle ha haft grillfest hemma hos grabbarna men regnet hängde över oss och dom har bara sovrum i deras hus så vi fick ha festen här där man kunde vara inne. Vi klarade oss från regnet och grillade hur mycket mat som helst. Senare på kvällen gick vi till Regal och dansade. Var hemma rätt tidigt dock. Det har varit en hektisk vecka, först Paris och sen May day. Igår var vi runt Oxford på lite sightseeing som jag inte har hunnit med innan. Vi var i Christchurch där dom bland annat har spelat in Harry Potter filmen. Fantastisk gammal kyrka och även en del av Oxford universitetet. Idag har jag smått börjat packa inför hemresan om en och en halv vecka. Det ska bli så underbart att komma hem. Längtar som fan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar