tisdag 20 oktober 2009

Underbara London

Ja faktiskt så är det så att jag får äta upp mina ord, jag som alltid har sagt att jag avskyr London.
Har haft en fantastisk helg i huvudstaden med långa promenader i den härliga solen. Jag checkade in på lördags morgonen på ett litet hotell i Lancaster gate sedan begav jag mig ut på min 10 timmars promenad i London. Jag träffade Stephen nere i South bank och vi gick runt och kollade in matmarknaden och tog en öl på en pub i närheten. Jag fick även några fina bilder på Tower Bridge som jag i alla år trott har varit London bridge. På kvällen träffade jag Sofia från Gothia som var i stan på en weekend semester med några av hennes teatervänner. Vi tog några glas vin på en bar i Soho. Påsöndagen gick jag upp tidigt för en lika lång promenad igenom Hyde Park ner till Kensington för att t kort på Albert Hall och Harrods. Efter det fortsatte jag ner mot Buckingham palace och Downing street. Sofia och hennes vänner var vid Covent garden och strosade så jag mötte upp dom där och vi gick tillbaka till Harrods för att köpa lite Te =) det vi hade råd med hahahha. Efter det blev det lite mer Hyde park och sen åkte jag hem till lilla Oxford igen. 
I går träffade jag min Mentor Sam Wood som var otroligt trevlig och hjälpsam. Han sa att han skulle göra allt han kunde för att hjälpa mig i min karriär. Han berättade att han hade ett mycket stort kontaktnät och att jag  måste utnyttja honom. Vi bestämde att jag skulle gå med honom på diverse networking kvällar i London för att träffa rätt folk. Han bad mig även skriva en lista på företag som jag skulle vilja jobba för och att han skulle göra sitt bästa för att få kontakt med rätt person på dessa. 
Så nu känner jag att jag verkligen gjorde rätt i att åka hit  även om jag ibland tycker Oxford är rätt trist. 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar