måndag 26 oktober 2009

Kan bli smått trött ibland..

på att vara typ 8 år äldre än de andra studenterna. Dom har ingen erfarenhet av arbetslivet och under våra career planning lektioner kommer föreläsare och berättar om hur man ska vara klädd och hur man ska skaka hand på sin först intervju... sen sitter något litet smartass och tar upp tid med att förklara att det ska vara ett firm handshake för det har hon läst in en handbok om hur man skriver en CV och går på intervjuer. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag fick den mentorn jag ville ha annars kan jag inte förstå varför denna kursen ska vara bra för oss som är över 20 år och faktiskt har gått på intervjuer och har jobbat. Hade det tagits upp relevant information så hade jag inte sagt något men när man blir påmind om att man ska duscha och inte ha myskläder på sig när man ska gå på en arbetsintervju eller träffa sin mentor på en lunch i London känns det lite overkill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar