fredag 21 september 2012

Hell's kitchen!!

Hade en kämpig måndag på jobbet. Blev liiite Gordon Ramsay utskälld av vår kökschef.. Jag serverade en Hollywood brud som är i ropet nu och hon kunde absoluuuuut inte äta vissa saker. MEN hon glömde säga att hon inte kunde (ville) äta aioli. Lunchen serverad och hon stirrade på hennes torra tråkiga egenkomponerade sallad med fasa i blicken och frågar VAD ÄR DET?? Ja det är en miiiiiniklick med aioli.. WEEEEEEEAAAAALLLLLLL I cant reaalllaaayyy eat dairyyyyy!! Jag minns i gymnasiet när jag fick stå och vispa ihop eländet och flera ggr skar det sig så jag fick göra om majonäsen och jag vill minnas att det inte var en gnutta mjölkprodukter i det.. Självklart ska du inte äta aioli med mjölk i... Tillbaka ner med salladen till arga kocken som mer eller mindre frågade mig om jag var dum i huvudet för att jag inte visste att denna skådis inte hade lust att äta en matsked aioli för att då kanske hon måste spy upp lunchen för att inte bli tjock. Sen sa jag det otroliga.. Hon säger att hon inte kan äta mjölkprodukter så då kan vi ju bara ta bort det hon inte vill ha och fixa till den lite. NEEEEEEJ DU HAR GJORT FEL!! Vi får slänga denna! Jaja men gör det då sa jag men lägg RUSH!!! på den då. Denna tös borde verkligen ha ätit denna majonäsklick för hon var så liten att hon nästan trillade under bordet. Hon har ju dock mycket magra systrar att brås på. Senare under dagen fick jag vippar efter vippar och jag kände stressen och lite lätt panikångest för allt som kunde gå fel gick fel. Jaja ibland blir det så.. On to the next. Jag hade i alla fall 2 lediga dagar att se fram mot. Senare på kvällen var jag hemma hos Lucy en sväng och dränkte mina sorger i ett glas rött. Efter det stack jag in till stan och sa hej då till kära Trevor och hans manfriend. Vi gick till ett av mina favvisställen i Soho och dansade lite. Herman the manfriend satt och tittade på medans Trevor hade roligt och flirtade med killar i sin egen ålder. Nu skulle dom vidare till Malta och prata om deras relation. Dom är inget par ännu men Herman the manfriend vill att Trevor ska bli hans desperate housewife of Cape Town och sluta jobba men det vill som tur är inte Trevor. Från nattklubben så åkte jag direkt till Stansted och flög hem till Götet för en natt. Det blidde ju så att jag stötte på en go Latino en månad innan jag åkte hit och jag fick sådan abstinens efter Mr. Caracas att jag var bara tvungen att få en dos. Sååå bortskämd blev jag med jänkefrulle (hangörvärldensgodastepannkakor!!!!!) och middag och mys. Sorry folks att jag inte hörde av mig men det var verkligen en blixtvisit. Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar