torsdag 4 november 2010

Jupiter

Idag har vi fixat social security number eller försökt iaf. Det skulle tydligen ta 10 dagar att fixa detta så jag får eventuellt vänta med att jobba tills dess vilket jag inte har något problem med. Tyska Katja var noga med att visa att hon tyckte det var obehagligt på social security kontoret för det var så mycket vanliga (mindre rika) människor där. Sen körde hon runt halva West Palm Beach och visade områden där vi inte skulle köra på kvällen vilket var gulligt iofs. När vi satt i bilen frågade hon vad vi tyckte om väckelsemötet från igår... Sen sa hon att det var så konstigt att dom spelade popmusik eftersom dom brukar börja med nationalsången which is so much more appropriate.... HAHAHAHAHAHAHHAHA JAG DÖÖÖÖÖÖR. Efter vi hade sagt hej då till Katja för dagen stack jag och rachel till ett köpcenter en bit utanför stan och kollade lite i affärer. Det visade sig att H&M öppnar i morgon så vi ska dra dit då igen för dom hade en massa öppningserbjudanden. Efter det stack vi upp till Jupiter och kollade på mega mansions som kan ha tillhört Elin Woods =). Det var helt sjuk hus där uppe nästan värre än här bredvid Breakers. Här är det mest känd grannen mannen med den döda räven på huvudet Donald Trump som har en egen country club 100 meter från hotellet. Igår träffade vi några tjejer från receptionen som går programmet nu och är färdiga om 6 månder. Lotta en av tjejerna visade oss en lägenhet i hennes hus som var kanon och hon hade fixat ner hyran till nästan inget så vi kommer nog ta den Rachel och jag. Hade så gärna velat ha ett eget place men detta är nästan gratis plus att det är nära jobbet. Senare på kvällen stack vi ner till citypoint som är ett litet shopping och restaurang område i downtown West PB. Där finns bara kedjor och vi hamnade på Cheesecake factory... Kan man få middag där?? Ja då pasta för typ 4,5 personer fast på 1 tallrik. Det blev ingen cheesecake men jag får väl spara mig till nästa gång. Längtar så till Miami och maten där nere. Tänkte åka ner en sväng på lördag och bara mysa och äta massa sushi på SushiSamba. Puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar