torsdag 11 november 2010

Nu händer det..

I tisdags var det underbart väder så jag och Rachel stack upp till Jupiter beach som tydligen skulle vara fin för att sola. Fin och fin det kändes lite som man var i Skagen och inte i Florida. Känns som att jag kommer åka söder över till Fort lauderdale där stränderna är underbart karibiskt fina med lite extra turkost vatten =). På kvällen hade ytterligare 2 trainees kommit. Allison och Bridget från Dublin. UNDERBARA!! Vi gick ut på kvällen och jag har inte skrattat så mycket på länge. Det var mycket SHAAAAJJJJT och GRAAND hahahahha. Dom kommer iaf jobba med mig i f&b så det ska bli kul. Igår gick vi upp tidigt för att packa alla saker och flytta in till lägenheten och när vi kom dit vid 10 kunde vi inte helt plötsligt förrän 17.00.......Vår landlord sa att hans fru ville fixa till lägenheten först. Med bilen full av väskor och grejer bestämde vi oss för att åka söder över ner mot Sawgrass mills och IKEA. Första stopp IKEA och köttbulle lunch =). NEJ jag längtar inte hem ännu men jag är trött på burgare och nachos nu. Jag köpte även lite grejer till mitt rum och mitt badrum. Efter IKEA åkte vill till Sawgrass mills som är ett SJUUUUUKT stort köpcenter. Man behöver typ 2 dagar för att gå genom allt där. Vi gav upp efter 2 timmar tror jag men fick med mig det viktigaste ett par jobbskor. När vi kom hem var lägenheten färdig och vi kunde flytta in. Det var så skönt att få en egen lägenhet där man kan gå runt i vad fan man vill. Det är jätte skönt att bo på hotellet men jag vill laga min egna mat och gå runt i myskläder om jag vill =). Idag börjar jag jobba!! Jag ska jobba nu torsdag till söndag i Ocean Grill restaurangen som jag ville så det ska bli jätte kul. Lite nervös dock men jag hoppas det ska gå bra.

1 kommentar:

  1. Härligt med egen lägenhet. Den ser jättefin ut.
    Lycka till första arbetsdan!
    Hälsningar mamma och Daniel

    SvaraRadera